Als ondernemer is het waarschijnlijk je grootste wens om vrij te zijn. Vrij om te kiezen waaraan je jouw tijd besteedt, vrij om te bepalen met wie je werkt, vrij om te kiezen waar je jouw geld aan uitgeeft en vrij om jouw persoonlijke en zakelijke doelen te bepalen. Maar wat is een zelfsturend bedrijf?
Juweliers Casteur is een bekende naam in Waregem en ver daarbuiten. Al negentig jaar lang verkopen zij juwelen en horloges van hoogstaande merken. De laatste jaren zien zij meer en meer klanten binnenstromen van buiten Oost- en West-Vlaanderen. De focus op een ongeëvenaarde klantbeleving werpt duidelijk zijn vruchten af. “We willen onze klanten écht in de watten leggen”, vertelt Hilde Bruwier die – samen met haar man Stefaan Casteur – de winkel leidt.
Het probleem van veel ondernemers is dat elke dag op elkaar lijkt. Er is geen sprake van work-life balans, er heerst dagelijks vermoeidheid en men voelt de nood niet om productief te zijn. We moeten dit dus doorbreken en een systeem vinden om ons time management onder controle te krijgen zodat we productiever, efficiënter en creatiever kunnen werken.
Het probleem van veel ondernemers is dat elke dag op elkaar lijkt. Er is geen sprake van work-life balans, er heerst dagelijks vermoeidheid en men voelt de nood niet om productief te zijn. We moeten dit dus doorbreken en een systeem vinden om ons time management onder controle te krijgen zodat we productiever, efficiënter en creatiever kunnen werken.
In 1996 opende Sonia Pypaert een babywinkel, the baby’s corner, als antwoord op de noden die ze zelf ondervond als prille mama. Vandaag is de belevingswinkel in Nazareth de grootste baby- en kinderwinkel in Vlaanderen. Een persoonlijke aanpak, een gezonde dosis doorzettingsvermogen en de nodige commerciële flair bleken de gouden ingrediënten voor dit boeiend en warm succesverhaal.
Inox zwembaden zijn in België nog relatief onbekend. Toch bieden ze belangrijke voordelen t.o.v. traditionele zwembaden. Nouv’eau is vastbesloten om deze unieke zwembaden bekend te maken bij een breder publiek. Benieuwd naar hun aanpak, hadden we een gesprek met bestuurder Philippe D’Hont.

First Friends is een collectief van premium merken die hun klanten écht op de eerste plaats zetten! We doen dit door enkel duurzame en kwalitatieve producten en diensten aan te bieden, toegankelijk en bereikbaar te zijn en een gevoel van verwondering te creëren bij onze klanten. De partners van ons collectief hebben allen een bedrijfscultuur waarbinnen ze actief vragen om klantenfeedback en hun klanten betrekken bij het verder verfijnen en ontwikkelen van hun aanbod. Elke First Friends wil een positieve impact genereren op de wereld die hen omringt!