MENU

THE 7. Sterke karaktertrekken

De grootste verschillen tussen de vorige en huidige 7 Reeks situeren zich vooraan.

En niet in het minst de nieren. Die groeiden in oppervlakte met 40%. Volgens BMW een stijlingreep om de status van het topmodel meer in de verf te zetten. Grotere nieren zien we in meerdere serie-updates verschijnen, maar bij de nieuwe 7 trekt het designteam alle registers open. De hele voorzijde is nu ook vijf centimeter hoger dan voordien. Om de verhoudingen te bewaren moest BMW zelfs het logo op de motorkap vergroten.

We maakten zo het lagere deel van de bumper cleaner en het sloot allemaal vloeiender op elkaar aan. Ook omdat we de mistlampen er weghaalden. Alexey Kezha, designer en de man achter de facelift van de 7 Reeks

Nieuw gezicht

Bmw 7Series Sedan Inspire Highlight 01 Desktop

De koplampen werden smaller uitgetekend. Een trend over de reeksen heen, waarmee we gewag mogen maken dat dit voortaan het nieuwe gezicht wordt van BMW. De optionele Laserlightkoplampen schijnen tot 560 meter ver en herken je aan de blauwe accenten.

Achteraan werd er ook gesleuteld, al zijn die veranderingen van minder verregaande aard: bredere chroomranden rond de geïntegreerde uitlaatpijpen volgens de stijl van de luchtinlaten vooraan en een radicaal nieuw L-vormig ontwerp voor de achterlichten. Dat ontwerp zie je ook bij de nieuwe 3 Reeks, al komt er bij de 7 Serie een zeer dunne lichtstrip bij onder de chromen sierlijst die de lichtblokken verbindt: een stilistisch hoogstandje.

P90333089 High Res The New Bmw 7 Series
Bmw 7Series Sedan Inspire Gallery 02 Slide 03 Desktop

Zoals in het verleden krijg je de 7 Reeks ‘kort’ of lang. De grootste versie heeft zelfs een wielbasis die met veertien centimeter is toegenomen. En beide versies groeien met 2,2 centimeter in vergelijking met de voorgangers (respectievelijk 5,12 en 5,26 meter). Wat niet betekent dat de 7 Reeks zwaarder wordt. Een toevoer aan met carbon versterkte kunststof zorgt voor een gewichtsafname van ongeveer 130 kg. Tegelijkertijd is hij een pak stijver.

Andere wijzigingen aan het koetswerk zijn subtieler, maar het resultaat liegt er niet om: de nieuwe 7 loopt over van klasse. THE 7. Sterke karaktertrekken

“Hey BMW!”

Binnenin loopt het niet zo’n vaart wat betreft visuele veranderingen. BMW biedt wel meer luxematerialen en een verbeterde akoestiek, dat voortvloeit uit de aanpassingen aan de achterwielbogen, B-stijlen en dikker glas in de zijruiten en achterruit als deel van de Comfort Glassoptie. Windruis is bijna volledig verleden tijd.

P90333074 High Res The New Bmw 7 Series

Het stuurwiel is nieuw ontworpen en voorzien van meer multifunctionele knoppen. Via die knoppen bedien je het iDrive infotainmentsysteem, of met je stem: zeg “Hey BMW” en de BMW Intelligent Personal Assistant schiet in actie. Nog een leuk extraatje is het herkennen van handgebaren. Een minder aangenaam telefoongesprek? Je wuift het nu letterlijk weg.

Onder het infotaintmentsysteem zit voor de bekerhouder zelfs een lade waar je je smartphone draadloos oplaadt. Op de achterbank is technologisch plezier ook legio: een nieuw entertainmentsysteem omvat daar twee 10-inch aanraakschermen met blu-rayspeler.

P90333071 High Res The New Bmw 7 Series

Remote Parking

P90333072 High Res The New Bmw 7 Series

Aan gadgets geen gebrek in de nieuwe 7 Reeks. BMW wil maar wat graag richting volledig autonoom rijden. Zo bevat de Parking Assistant, standaard op de 7, nu ook een Reversing Assistant waarmee je 50 meter achterruit rijdt langs exact dezelfde lijn die je eerst vooruit inreed. Een nauw straatje inrijden: niet langer een horrorscenario.

Parkeren kan nu zelfs helemaal autonoom. Je hoeft niet eens in de wagen te zitten, want parkeren kan met afstandsbediening – lees: je sleutel.

Bmw 7Series Sedan Inspire Gallery 02 Slide 03 Desktop

Zes-in-lijn Plug-in hybrides

Ook onder de motorkap vinden we enkele nieuwigheden terug. Jawel, de benzinemotorisaties maken een terugkeer. Koploper is de M760Li xDrive, die wordt aangedreven door een imposante V12 met partikelfilter. Daar staan liefst 585 paarden tegenover.

De 750i en Li krijgen de laatste generatie van de V8 benzinemotor met een output van 530 pk: 80 pk meer dan zijn voorganger en 4,4 liter groot.

Ook op het podium: enkele krachtige zescilinder diesels van drie liter, waarvan de krachtigste 400 pk levert. Dat betekent dat de 4 cilinderversie uit de showrooms verdwijnt.

P90333080 High Res The New Bmw 7 Series

En de Plug-in Hybrides van de 7 Reeks worden ditmaal fiscaal extra interessant. Waarom? Wel, op fiscaal vlak worden de 745e en Le nu omschreven als ‘echte hybride’ met een CO2-uitstoot van respectievelijk 48 g/km en 50 g/km. Deze modellen zijn niet langer een combinatie van een elektromotor en een benzine-viercilinder, maar schakelen over naar een zes-in-lijn. En de hoogspanningsaccu kreeg evenzeer een upgrade. In Sportmodus haal je met de hybride een mooie 394 pk en je rijdt tot 58 kilometer ver puur elektrisch. Dat alles en meer, maakt van de nieuwe BMW 7 Reeks puur genot.

Wilt u de nieuwe BMW 7 reeks ervaren en vrijblijvend een testrit maken?

Wenst u advies omtrent de fiscale voordelen van de 745e?

Stel ons uw vragen.

Mail Catherine Marton

U AANGEBODEN DOOR
FIRST FRIENDS PARTNER
BMW Peter Daeninck

Om de website zo optimaal mogelijk vorm te geven en voortdurend te kunnen verbeteren, gebruiken wij cookies.
Accepteer Weiger Lees meer

Meer inspiratie, direct in je inbox

Blijf op de hoogte van het reilen en zeilen van First Friends. Schrijf je in voor onze driewekelijkse nieuwsbrief, boordevol exclusieve lifestyletrends, speciale acties en nieuws van onze partners.

  • Dit is een verplicht veld.
  • Dit is een verplicht veld.
  • Dit is geen geldig e-mailadres.