MENU

Skiën en sauna: een heerlijke combinatie!

Een bezoekje aan de sauna na een dag skiën heeft vele voordelen.
 Skiën en sauna is een heerlijke combinatie…

Droge huid door het skiën
Doorwinterde skiërs weten het vast wel. Een hele dag tegen hoog tempo door de ijskoude wind skiën: daar lijdt je huid onder.

Warmte van de sauna
Na een hele dag in de koude buitenlucht te hebben doorgebracht, kan een sauna voor heerlijke warmte zorgen. Dat is niet alleen goed voor je lichaam, maar ook voor je gemoedstoestand. Tijdens een bezoek aan de sauna maakt je lichaam een gelukshormoon aan.

Vermijd verkoudheid
De warmte, rust en eucalyptus zijn de gouden combinaties om hoesten, loopneuzen, en keelpijn tegen te gaan.

Goed voor je spieren
Skiën is sporten. Vooral na de eerste dagen op skilatten ervaar je misschien wel wat spierpijnen. Naar de sauna gaan ’s avonds kan hiertegen helpen. Tijdens het sporten produceert je lichaam namelijk melkzuur in je spieren – wat spierpijnen veroorzaakt. De warmte van de sauna kan bijdragen tot een sneller herstel doordat je een betere bloedsomloop krijgt. Die snellere bloedsomloop zorgt ervoor dat melkzuur afgevoerd wordt.

Om de website zo optimaal mogelijk vorm te geven en voortdurend te kunnen verbeteren, gebruiken wij cookies.
Accepteer Weiger Lees meer

Meer inspiratie, direct in je inbox

Blijf op de hoogte van het reilen en zeilen van First Friends. Schrijf je in voor onze driewekelijkse nieuwsbrief, boordevol exclusieve lifestyletrends, speciale acties en nieuws van onze partners.

  • Dit is een verplicht veld.
  • Dit is een verplicht veld.
  • Dit is geen geldig e-mailadres.