Jenny Pockley werd geboren in 1972 in Essex (UK). Ze werd opgeleid aan het Kent Institute of Art & Design, Canterbury, BA (Hons) Fine Art (1991-1994) en aan de Royal Academy Schools, Post Graduate diploma (1994-1997). Pockley heeft diverse prijzen gewonnen en hoog aangeschreven studiebeurzen mogen ontvangen: the Landseer Scholarship; the Worshipful Company of Painters/Stainers Bursary; Leverhulme Trust Scholarship; the David Murray Travel Scholarship; the Elizabeth Greenshields Foundation Award.
De kleurrijke olie op gips schilderijen van Jenny Pockley nodigen uit om op een nieuwe, opwindende manier naar urbanisaties te kijken. Door het combineren van vergezichten en gezichtspunten, die op straatniveau liggen, ontstaan er verschillende perspectieven en verbeeldt ze mistige, bijna mystieke stadsgezichten. Pockley omschrijft de vergezichten als een ‘netwerk en spinnenweb van licht’.
De kunstenares onderzoekt het landschap van de metropolis en transformeert de drukke en constant veranderende stad in een stil en tijdloos icoon, waar de tijd tot stilstand is gekomen. Jenny Pockley vertrekt voor haar werken vanuit een serie foto’s, die heel snel na elkaar worden genomen, waardoor haar schilderijen het effect van een foto met lange sluitertijd krijgen. Het witte gips oppervlak schijnt diffuus door de dunne olielagen heen, waardoor het tafereel een soort ‘luminescentie’ krijgt, zoals Pockley het beschrijft.
Nicholas Archer werd geboren in 1963 in Dewsbury, Yorkshire (UK). Na zijn opleiding aan de Royal Academy Schools in Londen (1996-1999) won hij diverse prijzen, zoals de ‘Hunting Art Prize’, een aanbeveling bij de ‘BP Portrait Award’ en de ‘Figure Painting Award van de ‘Discerning Eye’ competitie.
Nick Archer’s schilderijen worden sinds 1999 veelvuldig tentoongesteld, zowel in Groot Brittannië als in de rest van Europa
Voor zijn moderne landschapsschilderijen gebruikt Nick Archer beelden in een documentaire-achtige stijl met een fotografisch perspectief als uitgangspunt. Cruciaal hierin is het zeer gelaagde proces in zijn werk. Archer’s ‘language of paint’ trekt de kijker in een verleidelijke wereld van sublieme kleuren. In een cultuur waarin urbanisatie steeds meer oprukt, lijken zijn schilderijen altijd een nieuwe en complexe vorm van landschap schilderen te onderzoeken.